Opel bayisinden sıfır araç aldı pişman oldu. Aldığı Corsa daha 145. kilometre yapmadan arıza vermeye başladı. Aynı arıza 5 kez tekrarladı. Opel yetkili servisi arızayı deneme yanılma yoluyla aradı neredeyse tüm motor söktü. Müşteri “değiştirin” deyince ortaya bu tablo çıktı.

VİDEO İÇİN TIKLAYINGALERİ İÇİN TIKLAYIN

Hakan GÖKSEL’in haberi

Opel bayisinden sıfır km araç aldı pişman oldu. Aldığı Corsa ile aynı şikayetle 4 kez Opelyetkiliservisine gitti sorunubirtürlü çözülemedi.  Corsa’nın arızasını bulmak için neredeyse tüm motoru söktüler…  Araç 700 kilometre yapmadan servisin elinde rezil oldu.

5. müdahalede sorunu ancak teşhis eden servis, müşterinin “aracınız ayıplı üründür değiştirin” talebine “garanti kapsamında tamir ettik” demekle yetinmediler birde müşterinin aldığı akaryakıtı suçladılar. Akaryakıt bayiinden yakıtlailgili temiz raporu da alan araç sahibi hakkını mahkemede arayacak…Osman Ekinci, otomobil hayalinin nasıl suya düştüğünü Haber 7 Ekonomi Editörü Hakan Göksel’e anlattı! İşte Ekinci’nin hikayesi…

SIFIR ARAÇ 145 KM’DE SERVİS GÖRDÜ

Osman Ekinci’nin yeni bir otomobil hayali ile Opel bayisine gitti. Bayiden sıfır kilometre Corsa marka aracı satın aldı. Hayatında ilk kez sıfır araç sahibi oluyordu. Aracını aldığı Mar Oto’da işlemlerini tamamladı ve yeni aracıyla yola koyulmak üzere marşa bastı.

Bayiden çıkar çıkmaz soluğu hemen bayinin yanıbaşındaki BP akaryakıt istasyonunda aldı. Aracın deposunu doldurdu ve yeni aracının keyfini çıkarmak üzere yola çıktı…

Her şey yolunda gidiyor diye düşünürken ilk sürprizle karşılaştı. Sıfır aldığı aracı anlamsız bir biçimde arıza işareti veriyordu…  Aracıyla henüz 145 km bile yapmamıştı. Morali bozulsa da geçici bir durum olduğunu düşünen Ekinci Opel Corsa’sını aldığı Mar Oto’nun yolunu tuttu…

3 GÜNDE İKİNCİ KEZ AYNI ARIZA

Mar Oto Opel Servisi’nde Ekinci’nin sıfır aracı henüz bin kilometre bile yapmadan anahtar görüyor ve tamire giriyordu.  13.10.2012 tarihinde servis, araca “partikül filtre temizliği” teşhisi koydu. Gerekeni yaptılar. Aracı garanti kapsamında tamir gören Ekinci yeniden alıp kullanmaya başladı.

Henüz üzerinden 3 gün geçmemişti ki ikinci kez “motor arıza lambası” yandı. Kadran 171 kilometreyi gösteriyordu ve önceki servisin üzerine henüz 30 km bile yapmamıştı. Ekinci 16.10.2012 tarihinde yeniden servisin yolunu tuttu, bu kez canı da bir hayli sıkkındı.

Servisin fırsatçılık yapıp “özel sıvı ile temizleyelim” önerisini çaresiz kabul eden Ekinci’ye 64 liralık da fatura çıkarılmıştı. Aracının iki kez aynı sorun nedeniyle ‘anahtar görmesi’ Ekinci’yi hayal kırıklığına uğrattığı yetmezmiş gibi bir de para ödetmişti.

MOTORUN SÖKÜLMEDİK YERİ KALMADI

Ekinci’nin kabusu bununla da bitmiyordu bu kez 3 gün sonra yani 19.10.2012 tarihinde yine servisin kapısında buldu kendisini çünkü arıza lambası 3.kez yanıyordu.  Sıfır kilometre araçta aynı arıza sürekli karşısına çıkıyor, her seferinde servisin yolunu tutuyordu. Üçüncü kez aracın motor kısmı servisin ellerinde parçalara ayrılıyordu.Aracının kilometresi henüz 475 olmuştu.

Üçüncü kez yaptılar daha doğrusu yapmaya çalıştılar… Bu kez tadilatı aracın elektronik programı üzerinden denediler, çünkü yaptıkları diğer iki işlem sonuç vermemişti…  Üzerinden 24 saat geçmeden yeniden lamba yanmıştı. Ekinci sinirinden hırsından ne yapacağını şaşırmış durumda bayinin yolunu 4.kez tutuyordu.

MOTORDA NE VARSA İNDİ

Servis dördüncü işleminde “rektefiye, silindir, ara kapak,conta subap” motorda ne varsa söktü, indirdi.  Ekinci de artık durumun normal olduğuna inanmıyordu. Servisin arızayı teşhis edememesi aracın hatalı üretildiği konusunda Ekinci’yi  bir hayli şüpheleniyordu. Bu kez sinirleri fazlasıyla bozulmuştu. 4 kez motoru sökülen ve arıza teşhisi yapılamayan aracı için “değiştirin” talebinde bulundu. Noterden ihtarname çekti. Servis Ekinci’yi yine bir şekilde ikna edip yine gönderdi.

BEŞİNCİ SEFERDE ARIZAYI ZOR BULDULAR

Otomobile binme hevesini bile yitiren Ekinci 5.kez servisin yolunu tutuyordu. Bu kez farklı bir teşhis kondu Ekinci’nin sorunu nihayet çözüldü.  Motor 5 servis hizmetinde nerdeyse elden geçti…

DÖRT SERVİS BELGESİ İÇİN TIKLAYIN!

Arızayı 4 seferde teşhis edemeyen Opel servisi, arızayı tamir edemediği yetmezmiş gibi bir de araca yapılan her işlem karşılığında verdiği faturada “sıfır kilometre araç için Ekinci’ye rot-balans” öneriyordu.

ARIZADA SORUMLULUĞU BP’YE YIKTILAR

Ekinci dava açma kararı vermişti ve şirkete çektiği ihtarnamenin cevabını bekliyordu. Ekinci’nin beklediği o cevap bayiden değil İzmir’den geldi.  Hayal kırıklığı yaşamıştı. Çünkü Ekinci’ye “kabahat araçta değil yakıttan” deniliyordu.

BP’DEN ALINAN BELGE İÇİN TIKLAYINIZ!

Ekinci bütün bu süreç boyunca  İzmir’deki General Motors’da bir yetkili ile görüşmek istemiş ama çağrı merkezi dışında muhatap bulamamıştı. Şimdi ise ihtarnamenin cevabı İzmir’den geliyordu. Cevapta alışılmışın dışında bir şey yoktu. Talep reddedilmişti.

İHTARNAME İÇİN TIKLAYIN!

Ekinci işin peşini bırakmamaya kararlıydı. Soluğu akaryakıt firmasında aldı. Akaryakıt ile ilgili bilgi belge ne varsa aldı. Yakıtı aldığı tarihteki analiz raporlarını da istedi aldı. Çünkü Opel’in iddiası BP’nin imajını sarsacak türdendi. Ekinci bu belgeleri de dosyasına koydu en kısa zamanda mahkemeye delil olarak sunacak.

Bakın Osman Ekinci pişmiş tavuğun başına gelmeyecek türden olayları nasıl özetliyor:

11.10.2012′de Alibeyköy’deki Mar Grup’tan Opel Corsa 1.3 Dizel Enjoy araç aldım. Aracı aldıktan hemen sonra bayinin yan tarafında bulunan “BP Kuran Petrol” bayisinden depoya 195.00 TL’lik dizel yakıt aldım. 13.10.2012 tarihinde Aracın motor arıza ışığı yandığı için  servise götürdüm. Aracın motor ile alakalı partekül filtresinde sorun olduğunu temizlenerek giderildiğini akşama doğru aracın işleminin bittiğini ve teslim alabileceğim söylendi. Aracın sorunu düzelmiş şekilde teslim aldım.

17.10.2012 tarihinde motor arıza ışığı tekrar yanması nedeni ile tekrar gittiğimde sorunun yine partikül filtresi ile alakalı olduğunu bu sefer özel bir sıvı ile temizlenerek arızanın giderildiği bilgisi verildi.  19.10.2012 tarihinde motor arıza tekrar ışığının yanması nedeni ile aracı çekici ile servise teslim ettim. Sorun aracın bakım zamanı gelmiş gibi hareket etmesi nedeni ile ışığın yandığını sistemden 15.000 km’ye ayarlandığını bu km’ye gelince sistemin uyarı vereceği bilgisi verilerek aracı tekrar teslim aldım.

20.10.2012 tarihinde yani bir önceki arızadan 1 gün sonra 4. Kez motor arıza lambasının yanması nedeniyle aracı gece çekici ile araç Mar Oto’ya gönderdim. 2 gün sonra 22.10.2012 tarihinde öğle saatlerinde aracı görmeye gittiğimde aracın motor kapağı ve diğer parçalarının sökülmüş olduğunu gördüm. Bu şekilde aracı kabul etmeyeceğimi belirterek aracı teslim almadım.

22.11.2012 tarihinde araç değişim talebi veya iadesi ile ilgili firmaya noterden ihtarname çektim. Şahsi ve çalıştığım yerdeki işlerimin aksamaması için daha fazla mağdur olmamak ve servisin artık arıza ışığı tekrar yanmayacak emin olabilirsiniz diyerek ısrar etmesiyle 02.11.2012 tarihinde aracı teslim aldım. Araç ile 50 km gitmeden tekrar motor arıza ışığı yandı. Ertesi gün aracı servise teslim ettim. 3 gün sonra 01.11.2012 tarihinde aracı teslim alırken aracın oksijen sensörünün değiştirildiği bilgisi verildi.”

PEKİ OPEL’DEN GELEN CEVAPTA NE DENİLİYORDU?

Haber 7, Opel’in dış ve basın ile ilişkiler bürosuna konuyu aktardı. Birimden gelen cevap ilginçti. Opel “sorunu gidermemize rağmen müşteri yeni araç istiyor” diyordu. Oysaki Opel arızayı bulabilmek için deneme yanılma yolunu kullanmış neredeyse tüm motoru sökmüştü. Üstelik gelen cevapta Opel işlemleri müşteri memnuniyeti adına yaptığını aktarıyordu…

Söz konusu araçda motor arıza ışığı yanma problemi vardı. Müşterimiz söz konusu problemin bir türlü giderilemediğinden şikayetçiydi. Servisimiz tarafından problem giderilmesine rağmen müşterimiz araç değişikliği talebinde bulunmuştu,

• Yapılan değerlendirme sırasında teknik işlerde uzman satış sonrası bölge müdürümüzde dahil araç üzerinde gerekli ve detaylı diagnozlar yapıldı,

• Müşterimiz Mar Oto’ya araç değişikliği talep ettiğine dair kasım ayında ihtarname çekti,

• Söz konusu ihtarnameye cevabi nitelikte… araçta, ortaya çıkan problemin, müşteri memnuniyeti adına garanti kapsamında giderildiği ve aracın sorunsuz teslim edildiği. Herhangi bir üretim hatası olmayan bu araca yönelik değişim işlemi gerçekleştiremeyeceğimiz müşterimiz bilgisine sunulmuştur” denildi:

Ekinci aracı satmak istese kimsenin sıfır alınmış ama 700 km yapmadan 5 kez tamir gören  Mağdur Ekinci hakkını mahkemede arayacak, Opel ise “müşterisiyle en ilgili marka olma” ünvanını taşıdığına inanıyor… Ayıplı ürünlere ilişkin tüketici hakları küçük tutarlarda çözülebiliniyorken, büyük meblağlı ürünlerde ise rafa kalkıyor.


Bu haberimiz 640 defa okunmuştur.