• NOLUR SİZ KURUMSALLAŞMAYIN!

    NOLUR SİZ KURUMSALLAŞMAYIN!
    NOLUR SİZ KURUMSALLAŞMAYIN!


    Başlık konusunda belirli bir kesime hitap edilmesini özellikle istedim zira bu işi layığı ile yapanlara ayıp olmasın.

    Şöyle geriye baktığımda 1998 yılında başladığım endüstriyel hayatımda 20 yılı devirmişiz. Bu çalışmalarımın birçoğu ise uluslararası, sektöründe lider, Dünya üzerinde 80 den fazla şubesi olan, üretim hizmeti veren firmalar.

    Benim için büyük bir şans olan Renault, Henkel, Avery Dennison… gibi sektör lideri ve dev firmalarda iş hayatım süresince sürekli öğrendim.

    Bir girgül koyarak buradan bir mesaj vermeyi önemli buluyorum. Bu kısmı, özellikle genç kardeşlerimiz iyi okusunlar. Öğrenmek için, çalışma yıllarımın ilk senelerinde bile iki vardiya üstlendim ve birlikte kiraladığımız eve haftada birkaç gün gidebilirdim.

     Bu yüzden title ve maaşı 2. Plana bırakın, yaptığınız işi iyi öğrenmeye bakın. Title da, maaş’ta hatta işi kendiniz kurarak bile gelir kendisi gelir. Önemli olan bir konuda uzman hatta otorite olmaya bakın.

    Gelelim konumuza;

    Sektör liderleri şirketlerin kendi içerisinde birbirine çok benzeyen ancak, işin niteliği ve iş yapma şekillerinde ki ülkesel ve karakter farklılıkları, onların kimliklerini açığa çıkarmaktadır. Maalesef bizim ülkemizde, geneli için konuşursak ‘’kurumsallaşma danışmanlığı’’ hizmetleri veren firmalar / kişiler basma kalıp ve tek düze bir firma ayarı yaptığı için kurumsallaşma birçok örnekte başarısız olmaktadır.

    Diğer yandan kurumsallaşmada geç kalmış ve ülkenin yüksek büyüme trendinde, nakti kaynağı ve zamanı varken, gerçekleştirmeyen firmalarımızın da bu zamanda bunu gerçekleştirmeleri çok zor. Geçtiğimiz bu sıkıntılı dönem içerisinde varsa kurumsallaşma çalışmalarınızı durdurmanızı tavsiye ederim.

    Bu arada dışarıdan bakacağınız için, danışman yada kişiden aldığınız profesyonel desteği de sorgulayın. Sizi yansıtmayan kurumsallaşma çalışması ilerlemez/bitmez/kalıcı olmaz.

    Bu dönemde likiditeye ulaşmak zordur. Daralan ekonomi, yüksek faiz ve paranın reel ekonomiye geçişteki zorlukları nedeniyle, Pazarlama ve Satış süreçlerinize ağırlık verin. Nakit akışınızın azalacağı dönemde girdilerinizi artırmanın yollarına bakın.

    Konsantrasyonunuz bu konuda olsun.
    Pazarlama çalışmalarınızda özellikle Ticari Pazarlama çalışmalarınıza hız kazandırın.
    Her firmanın gideceği yol haritası farklı olduğu için, yapılması gerekenler konusunda bilgi almak isterseniz mesaj gönderebilirsiniz. 


    Twitter / Facebook / Instagram / @SerdarErdoganPR

  • Facebook grubuma katılmak ve bilgi almak ister misiniz?

    Katılmak için linki tıklayın ve talep gönderin.

    Blogger tarafından desteklenmektedir.
    TWITTER

    @SerdarErdoganPR

    FACEBOOK

    SerdarErdoganPR

    INSTAGRAM

    SerdarErdoganPR

    SNAPCHAT

    SerdarErdoganPR

    MEDIUM

    @SerdarErdoganPR

    E-MAIL

    PR@SerdarErdogan.com.tr