• ŞİRKETLERİN KRİZ DÖNEMLERİNDE YAPMASI GEREKENLER

    ŞİRKETLERİN KRİZ DÖNEMLERİNDE YAPMASI GEREKENLER
    ŞİRKETLERİN KRİZ DÖNEMLERİNDE YAPMASI GEREKENLER


    Öncelikle ŞİRKETLERİN KRİZ DÖNEMLERİNDE YAPMASI GEREKENLER başlığı çokça duydunuz ve sinir bozucu da olabilir. Haklısınız!

    Dönemsel olabilen bu süreçlerle ilgili sektörel yada firmalar bazında bu tarz olaylar yaşanabilmektedir. 

    Olayların nedenlerine bakıldığına;
     
    -Yönetimsel 
    -Yatırımsal
    -Sektörel olarak 3 ana grupta problem yaşadıklarını görmekteyiz. 

    Yönetimsel olarak: Şirketlerin genellikle kurumsal yapılarının olmayışı yada yapıyı by-pass ederek, kararlar alınmasından ve sonuçların yanlış çıkmasından kaynaklanmaktadır. 

    Yatırımsal: Yanlış zamanda ve/veya yanlış konularda yatırım yapılması ile şirketin finansal borçlanma yada nakit akış değerlerindeki güçlü bozulmalar nedeni ile  gelir-giderlerine oluşturduğu krizdir. 

    Sektörel: İlgili paydaşların bozuk ödeme yapısı, ar-ge / yeni çözümler yapmaması, kar marjının düşmesi, pazar payının azalması şeklinde görülebilir.  

    Çözüm yolları için formüller bellidir ancak belli olmayan şirketin hangi tip yada tiplerde bu bozulmayı yaşadığıdır. 

    Öncelikle teşhis ve tedavi mantığı ile ilerlemesi gereken çözümlerin, sürekli olması önemlidir. Rekabet ortamının artıp, gelirlerin azaldığı ve son 3 yıldır global de sıkılaşan para politikaları ile de kar marjlarının da düşmesi normaldir.

    Twitter / Facebook / Instagram / @SerdarErdoganPR


  • 0 yorum:

    Yorum Gönder

    Facebook grubuma katılmak ve bilgi almak ister misiniz?

    Katılmak için linki tıklayın ve talep gönderin.

    Blogger tarafından desteklenmektedir.
    TWITTER

    @SerdarErdoganPR

    FACEBOOK

    SerdarErdoganPR

    INSTAGRAM

    SerdarErdoganPR

    SNAPCHAT

    SerdarErdoganPR

    MEDIUM

    @SerdarErdoganPR

    E-MAIL

    PR@SerdarErdogan.com.tr